2023 – JAK BUDEME LETOS OBSAZOVAT KLÍČOVÉ POZICE?

Pročítám si právě čísla k loňskému roku a výhled do roku nadcházejícího – z pohledu zaměstnavatelů i zaměstnanců. Jsou to ankety, co koho loni trápilo, co má za hlavní cíle pro rok 2023 a jak toho chce dosáhnout.

A čtu tam

Nepřekvapivě:

  • Firmy si stěžují na nedostatek kvalitních lidí (nedostatek kandidátů na trhu, jejich nerealistická mzdová očekávání, fluktuace)
  • Firmy plánují v příštím roce růst (obrat/zisk)
  • Mzdy rostly v loňském roce nejčastěji v pásmu 5-15% – dle firem
  • Mzdy zůstaly nejčastěji stejné – dle zaměstnanců
  • Nejdůležitější motivace pro změnu je u zaměstnanců zajímavá náplň práce
  • ¼ zaměstnanců je ochotna či přímo plánuje změnit zaměstnavatele

A překvapivě:

  • Firmy plánují posílit svou stávající náborovou strategii (skoro 50%)

Čtu v tom – nedaří se nám oslovit kandidáty a obsadit pozice kvalitními lidmi, brzdí to náš růst… A tak v příštím roce budeme dělat to samé, co loni, akorát VÍC.

A co vy? Také věříte, že posílením inzerce, navýšením budgetu na „školení“ a zapojení další personální agentury do recruitmentu Vaši firmu posunete?

Nebo zkusíme společně oslovit a přivést do Vaší firmy ty správné klíčové lidi?